Český jazyk a literatura |
Rozlišuješ slovní druhy. (rozlišuje slovní druhy v základním tvaru)
U podstatných jmen určíš pád, číslo a rod. U sloves určíš osobu, číslo a čas. (užívá v mluveném projevu správné gramatické tvary podstatných jmen, přídavných jmen a sloves)
Odůvodňuješ a píšeš správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech. (odůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech)
Čteš plynule s porozuměním. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti)
Píšeš správně jednoduchá sdělení. (píše věcně i formálně správně jednoduchá sdělení)
Aktivně nasloucháš ostatním. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Respektuješ základní komunikační pravidla v rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) |
všechny slovní druhy - vyhledávání a určování v textu
tvary podstatných jmen - pád, číslo, rod
tvary sloves - osoba, číslo, čas
všechna vyjmenovaná slova
čtení jako zdroj informací, vyhledávací čtení, plynulé čtení s porozuměním jednoduchých naučených textů (dětské encyklopedie)
čtení s porozuměním
souvislé a srozumitelné písemné sdělení
formální úprava textu
pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení dovednosti zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. |
Anglický jazyk |
Zopakuje a použije slova a slovní spojení, se kterými se v průběhu výuky setkal.
Rozumí obsahu jednoduchého krátkého psaného a mluveného textu.
Přiřadí mluvenou a psanou podobu téhož slova či slovního spojení. |
Osvojování slovní zásoby související s tématem bydlení. Názvy místností a jejich vybavení. Nácvik výslovnosti.
Články v učebnici, časopisy, cvičení a videa na internetu.
Procvičování abecedy, hláskování krátkých známých slov. Porovnání psané a mluvené podoby slova. |
|
Člověk a jeho svět |
Písemně sčítáš a odčítáš čísla do 1000. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ přirozená čísla a odhaduješ výsledky. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel)
Zpaměti sčítáš a odčítáš dvojciferná čísla. (provádí zpaměti sčítání a odčítání dvojciferných čísel)
Zpaměti násobíš a dělíš čísla do 100. (provádí zpaměti násobení a dělení v oboru malé násobilky)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš bod, přímku, polopřímku, úsečku, kružnici. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace)
Určuješ čas a provádíš jednoduché převody jednotek. (orientuje se v čase, provádí jednoduché převody jednotek času)
Změříš teplotu, hmotnost, čas a objem. (změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů)
Pojmenuješ vybrané rodáky, kulturní či historické památky a významné události Prahy. (pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu)
Převyprávíš vybrané pražské báje a pověsti. (interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, v němž žije)
Třídíš přírodniny podle společných znaků. (roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků.)
Máš základní znalosti o svém těle, rodině a práci lidí. (uplatňuje elementární poznatky o sobě, rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí)
Porovnáváš minulost a současnost ve svém životě. (na příkladech porovnává minulost a současnost) |
písemné sčítání a odčítání bez přechodu i s přechodem přes desítku v oboru 0 - 1000
zaokrouhlování na sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a výsledky
sčítání a odčítání dvojciferných čísel
násobení a dělení v oboru malé násobilky
kružnice
dělení geometrického útvaru na části
řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají
určování času
základní jednotky času a jejich převody
základní veličiny, jejich jednotky - čas a objem
kultura a historie Prahy - Petřín
pražské báje a pověsti - Hladová zeď
třídění přírodnin podle společných znaků - savci, plazi, ptáci, obojživelníci a ryby
způsoby využití poznatků o sobě a společnosti v životě
současnost a minulost v našem životě - proměny způsobu života |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Osobnostní a sociální výchova, poznávání lidí- rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. |
Kultura ducha a těla |
Zpíváš jednoduché písně. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Pracuješ podle slovního návodu a předlohy. (pracuje podle slovního návodu a předlohy)
Vedeš krátkou rozcvičku. (spojuje pravidelnou každodenní pohybovou činnost se zdravím a využívá nabízené příležitosti)
Zvládáš atletická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Prezentuješ jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních. (prezentuje jevištní situaci před spolužáky, sleduje prezentaci ostatních) |
zpěv jednoduchých písní v jednohlase
výroba jednoduchých předmětů podle slovního návodu a podle předlohy
příprava organismu – příprava před pohybovou činností, uklidnění po zátěži, protahovací a uvolňovací cvičení
atletika: vytrvalostní běh 5 – 10 minut, rychlý běh 20 – 50 m - měření času
gymnastika - cvičení na žebřinách a další gymnastická cvičení
základní stavební prvky dramatu - situace, postava, konflikt
inscenační prostředky a postupy - jevištní tvar na základě improvizované situace a minipříběhu, přednes básně a prózy
komunikace s divákem - prezentace, sebereflexe a hodnocení |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.
Osobnostní a sociální výchova, morální rozvoj, hodnoty, postoje, praktická etika - analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí. |